The Exercise Archive created by Thai Phong Nguyen for the purpose of storing learning materials.

Homework 3/8 - IE1109

Exercise Request

1. 2.1 unit 17 (Translate)
Optional: 2.2
2. Homework unit 17
3. Home prep unit 18 Link luyện vocabulary unit 17
https://wordwall.net/vi/resource/67631700/ng%c3%b4n-ng%e1%bb%af-ti%e1%ba%bfng-anh/talking-business

Học thuộc bảng chữ cái tiếng Anh

Alphabet

2.1

Luxury brands (những thương hiệu cao cấp) dominate (thống trị) both (cả hai thị trường) the cosmetic (mỹ phẩm) and skincare (chăm sóc da) market. But consumers are looking for more than just beauty in sophisticated (cầu kỳ) packaging. Companies offering (bán) products with healthy ingredients (thành phần) have set the trend in recent years. When consumers (người tiêu dùng) go shopping for cosmetics (mỹ phẩm) they want to know the products they are buying won't harm their skin (làn da). To gain credibility (độ tin cậy) many cosmetic (mỹ phẩm) companies have persuaded (thuyết phục) dermatologists (bác sỹ da liễu) and pharmacists (dược sỹ) to endorse (xác nhận) their brands. The target customers of most skincare (chăm sóc da) and cosmetic (mỹ phẩm) brands are women between the ages of 20 and 50, a segment (bộ phận) that is only expected (hy vọng/mong đợi) to grow in the coming years (trong những năm tới). Nevertheless (tuy nhiên) men are also looking for products to give their skin a healthy look. It is estimated (ước tính) that men account for 1 per cent of the luxury cosmetics (mỹ phẩm) market, a niche which saw a 50 per cent (50%) increase in sales in 2003-04. Besides men, teenagers are also trying to enhance (tăng cường) the health and beauty of their appearance (vẻ bề ngoài). With such a broad (rộng lớn) client base, it is not surprising that the industry (ngành công nghiệp) shows no sign of slowing down (không có dấu hiệu chậm lại).

Những thương hiệu cao cấp thống trị cả hai thị trường mỹ phẩm và chăm sóc da. Bởi vì người tiêu dùng đang tìm kiếm nhiều vẻ đẹp trong bao bì tinh vi. Các công ty đang chào bán những sản phẩm có thành phần khỏe mạnh đã là xu hướng trong những năm gần đây. Khi người tiêu dùng mua mỹ phẩm họ muốn biết rằng những sản phẩm mà họ mua sẽ không gây hại cho làn da của họ. Để đạt được sự tin cậy, nhiều công ty mỹ phẩm đã thuyết phục các bác sỹ da liễu và các dược sỹ để chứng thực cho thương hiệu của họ. Mục tiêu khách hàng của hầu hết của những thương hiệu chăm sóc da và mỹ phẩm đều trong độ tuổi từ 20 đến 50, một bộ phận đó là chỉ được hy vọng phát triển trong những năm tới. Tuy nhiên đàn ông cũng vậy, họ luôn tìm kiếm những sản phẩm để mang lại cho họ làn da khỏe mạnh. Nó được ước tính rằng đàn ông chiếm 1% với những thị trường mỹ phẩm cao cấp, một thị trường có ngách doanh thu chiếm 50% trong tháng 4 năm 2003. Bên cạnh đó, thanh thiếu niên luôn muốn tăng cường sức khỏe và vẻ đẹp bề ngoài của họ. Với lượng khách hàng rộng lớn như vậy, nó không phải là điều ngạc nhiên với ngành công nghiệp không có dấu hiệu chậm lại.

Homework Unit 17

1. Use a dictionary to check the meaning of the words in the box. Then choose the correct words in the sentences.

income salary wages earnings
  1. Buying larger containers of food is a more economic / economical way of shopping.
  2. I would like to increase my income / money so I'm going to invest in some shares.
  3. I need to earn more money / income so that I can buy that new computer.
  4. Nowadays people worry a great deal about earnings / money.
  5. My earnings / money increased by 10 per cent last year.
1. Buying larger containers of food (mua hộp đựng thực phẩm lớn hơn), more economic (kinh tế)
2. I would like to increase (tôi muốn tăng), income (thu nhập), invert (đầu tư)
3. I need to earn more income (tôi cần kiếm thêm thu nhập)
4. Nowadays people worry a great deal about (ngày này mọi người lo lắng rất nhiều về), earnings (thu nhập)
5. My earnings increased by 10 per cent last year (Thu nhập của tôi đã tăng 10% vào năm ngoái)

2. Correct the mistakes in the text

  1. unemployed
  2. job
  3. workplace
  4. career
  5. career
  6. skills
  7. career
  8. advertising
  9. advertisement
  10. economic
  11. earn
  12. jobs
  13. pay
  14. jobs
  15. retirement

4. Prepare and submit recorded answers for the given part 2 question.

Suggest:

You should say:
  • What is the bussiness is
  • Where it is
  • Who runs business / how you know about this business and explain why you think it is successful

My answer

I'd like to talk about Apple Inc., a globally successful tech company known for products like the iPhone, iPad, and Mac computers. Apple is headquartered in Cupertino, California. It was founded by Steve Jobs, Steve Wozniak, and Ronald Wayne in 1976 and is currently run by CEO Tim Cook.
I know about Apple from its widespread media presence and the high-quality products they produce. I think Apple is successful for several reasons. Firstly, their focus on innovation leads to groundbreaking products. Secondly, their strong brand loyalty ensures a dedicated customer base. Thirdly, Apple's ecosystem of hardware, software, and services creates multiple revenue streams. Lastly, their retail strategy, including iconic Apple Stores, enhances customer experience and reinforces their brand.
These factors combined make Apple one of the most successful companies in the world.

End Of Article (If the teacher has any contributions to my assignment, please scroll down and write a comment.)

Author:
Nguyen Thai Phong

No pain, no gain!
Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.